tisdag, november 2

November

Nu är det inte mycket kvar att göra i trädgården. Trädgårdsmöblerna är inplockade.

Jag har plockat många äpplen, sorterat ut en del fina som ska sparas i källaren, borde hålla till jul åtminstone. Äppelkakor/pajer har jag gjort ett par i veckan hela hösten, det är sååå gott.

Dahliaknölarna -både de jag odlat själv och de jag fick på träffen för en vecka sedan - är sorterade och ligger i källaren och väntar på våren.

När det var minusgrader för någon vecka sedan började vi mata småfåglarna så nu är det underhållning utanför fönstret hela dagarna, svårt att slita sig, faktiskt.

Nu börjar inomhustiden:

Jag har påbörjat ett nytt stickprojekt; tofflor, till gäster och oss själva. Fungerar bra att göra av restgarner. Jag håller just nu på att leta upp en stickbeskrivning som jag är nöjd med.

I slutet av veckan är det Syfestival, ska bli kul att gå på :)



Inga kommentarer: